Rustig an in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Rustig an in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Rustig an in Xi'an

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

28 Mei 2013 | China, Xi'an

Slapen in een slaaptrein is toch nog een hele kunst. Na een uur blijkt het bed/slaapbank toch harder dan verwacht. Tel daarbij hoop het constante geschud van de trein en het feit dat je in de eerste wagon achter de locomotief van een machinist ligt die het nodig vind om elke 500 meter met de luchthoorn te spelen, dan heb je het recept voor een slapeloze nacht. Meer dan een paar korte hazenslaapjes komt er niet van.

Uiteindelijk komen we om 8:05 aan op het station van Xi'an. In Xi'an ( Tijdens de Tingdynastie nogbde hoofdstad van China en de grootste stad ter wereld op dat moment http://nl.wikipedia.org/wiki/Xi'an ) is net een soort moesson losgebroken. De temperatuur is prima maar het komt werkelijk met bakken uit de lucht. Gelukkig hebben we ons vervoer snel gevonden maar we komen hoe dan ook zeiknat aan in ons hotel.

Omdat we allebei nogal brak zijn na deze nacht, er vandaag niets op het programma staat en het er naar uitziet dat het voorlopig nog niet stopt met plenzen, besluiten we om maar even een rustdagje in te plannen. We slapen bij tot diep in de middag.

Aan het eind van de middag besluiten de buurt een beetje te gaan verkennen en eten tenslotte bij een hotpot restaurantje.

Geen foto's vandaag dus. Morgen des te te meer want dan staat het Teracotta leger op het programma...

• 28 Mei 2013 - 16:19

Joke:

Oh....geen foto's jammerrrrrrrrrrrrr....!!!!! Verheug me al op morgen!!

• 29 Mei 2013 - 10:47

Peter:

Al weer een paar dagen onderweg daar in het Verre Oosten, jullie genieten, maar wij ook weer.
    Door jullie belevenissen weer op een leuke manier met ons te delen, "reizen we weer gewoon mee".
    Tot nu toe is het weer een fantastische reis; ga zo door! Geniet ervan!