Shanghai noon - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Shanghai noon - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Shanghai noon

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

12 Juni 2013 | China, Sjanghai

Na een korte verkenningsronde in het hotel, lopen we naar buiten en is de skyline van Shanghai in nevelen gehuld. Gezien het vele verkeer hier vermoeden wij dat dit veroorzaakt wordt door smog.

Via Nanjing Road lopen we naar het People's Square, het Chinese equivalent van Time's Square. Zelfs om 10.00 uur kun je over de koppen lopen, zo druk.
Nadat we even lekker een bakkie bij Starbucks hebben gedronken, lopen we door naar People's Park en gaan we op zoek naar het oudste theehuis van Sjanghai. Daar waar deze volgens bronnen zou moeten liggen blijkt deze vervolgens onvindbaar. Uiteindelijk besluiten we maar een ticket te kopen voor een " hop on, hop off" bus, voor een city tour.

We stappen uit in Old Shanghai waar we over de meest drukke markt ooit wandelen. Terwijl we deze proberen te ontwijken lopen we bij toeval alsnog tegen het oudste theehuis van Shanghai aan. Meer dan 2 kilometer van de plek waar hij volgens onze kaart zou moeten liggen. De kaart is uiteraard van Chinese makelij. Hier wordt de thee voor onze ogen op traditionele wijze bereid waarna we hier een uurtje doorbrengen met 2 smaken thee.

Zittend in de bus maken we daarna lekker lui de citytour af. Weer terug bij ons hotel is de skyline weer een stuk helderder en is de smog wat opgetrokken. Nog even opfrissen voordat we vertrekken naar " the Seagull on the Bund" ons terras met uitzicht op de skyline voor vanavond. Dit is uiteindelijk G-E-N-I-A-A-L. Omgerekend kost ons diner ( met drank) 10 euro p.p. En het uitzicht is onbetaalbaar.....

• 12 Juni 2013 - 17:24

Joke:

Impressed!!!! Haha ....mooi Charissa met dat Chineesje!!! Buon Viaggio ed a presto!!!!