Cruisin' Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Cruisin' Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Cruisin' Chicago

Door: NicoCharissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag maar eens heel relaxed op gang komen. Het is tenslotte zondag. Eerst even lekker met een bakkie koffie genieten van het uitzicht vanuit onze hotelkamer. Het tweede bakkie koffie drinken we beneden in de Bagelshop, uiteraard met een lekkere bagel creamcheese.

Terwijl we met onze refill koffie de straat oplopen ontstaat het idee om fietsen te gaan huren. Toevallig is er een verhuurbedrijf, 2 blocks verderop. Hier huren we 2 fietsen, een soort kruising tussen een mounainbike en een stadsfiets.

De hele ochtend fietsen we langs de stranden van Lake Michigan en door de vele parken die Chicago rijk is. De hele tijd vergezeld door andere fietsers, joggers, beachvolleyballers en picknickers. Dit is dus een zondag in Chicago...lekker met z'n allen er op uit, lekker buiten zijn. Verbazingwekkend hoe goed dat kan in zo'n grote stad. De sfeer is echt superrelaxed. Ook vinden we nog een groene plek waar we geweldig zicht op de skyline hebben en we zijn er helemaal alleen. Echt niet te begrijpen dat dat kan in zo'n stad.

De middag rijden we stoer met onze fietsjes door downtown Chicago...een hele belevenis in het drukke verkeer...zeker omdat we op een enkeling na de enige fietsers zijn. Dit maakt het avontuur alleen maar groter. Echter zijn Amerikanen beschaafde chauffeurs (in het algemeen) en voelen we ons geen moment onveilig in dit verkeer.

We stoppen nog even bij de Willis tower (vroeger de Sears tower genaamd). Deze wolkenkrabber stond ook nog op ons verlanglijstje, ook hier gaan we naar boven. In Toronto stonden we al eens op een glazen vloer. Deze wolkenkrabber gaat nog een stapje verder. Hier zijn een soort glazen vitrines die buiten het gebouw steken. Hier stap je dus op 412 meter als het ware het gebouw uit. De eerste stap is enorm vreemd en tegennatuurlijk.

Als afsluiter doen we nog even een drankje op de Navy pier. Een pier met allerlei attracties. Hier kopen we allebei nog een shirt van Michigan University waar we gisteren waren (we konden daar niet zo snel een winkel met universiteits kleding vinden). Om 19.00 brengen we de fietsen terug. Dit was echt een superdag. Wat een relaxte stad, ondanks zijn formaat.

Morgen beginnen we hier in Chicago aan "the Motherroad" die haar oorsprong hier heeft.....

• 06 Juni 2011 - 05:56

Peter:

Ziet er lekker relaxed uit zo, dat fietsen door zo'n grote stad. Nico, je weet toch wat je geleerd hebt: niet zo breed fietsen met je knieën naar buiten !! (ha, ha). Veel reis-plezier verder.

• 06 Juni 2011 - 06:46

Joop En Mieke:

Wat een goed idee zeg van die fietsen huren!! Dan zie je nog meer en kan je stoppen wanneer je wilt. Fantastisch leuke verslagen guys!
    Take care, liefs Joop en Mieke

• 06 Juni 2011 - 06:48

Hanneke En Ronald:

Echt weer leuk om jullie belevenissen te lezen, ik vind het echt heel leuk om te lezen wat jullie beleven.
    Sportief hoor, samen gezellig op de fiets. Geniet maar lekker samen.
    Groetjes Mams en Ronald

• 06 Juni 2011 - 07:30

Hans En Joke:

Leuk al die dingen die jullie ondernemen...petje af. Wat een stad zeg!!!!!
    Heel goede reis op "the motherroad"
    Liefs

• 06 Juni 2011 - 17:37

Brent En Carola:

Hey luitjes,

Ziet er goed uit!!!!!!!! (ja hoor een hollander kan natuurlijk niet zonder fiets.....)

Heel veel plezier nog maak er wat van en we blijven jullie volgen

X

• 06 Juni 2011 - 21:16

Ilse:

Chickiiieee! ;-) Superleuk om jullie verhalen te lezen!!! Heeeeel veel plezier daar nog en tot snel daarna!! xx