Skycity - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Skycity - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Skycity

Door: NicoCharissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

12 Juni 2011 | Verenigde Staten, Albuquerque

Vandaag slapen we wel tot 8.00 uit!!!!!

Na het ontbijt tanken we de auto vol en gooien ook de koelbox extra vol met water. We gaan namelijk voor het eerst wat dieper de woestijn in om een indianenreservaat/pueblo te bezoeken.

Ongeveer een uur rijden we over de route 66 / I-40 richting Gallup en hier is het landschap alweer adembenemend. Als we de afslag nemen wordt het eigenlijk alleen maar mooier maar ook stiller. We rijden ongeveer 20 mijl zuidelijk t.o.v. de 66 de woestijn in. Op deze weg ( Indian service route 23) treffen we slechts één auto. We waren al onder de indruk van deze enorme afstanden maar nu des te meer. En dan die geweldige rotsformaties.

Uiteindelijk komen we aan in Acoma, ook wel Skycity genoemd. Acoma is gelegen boven op een tafelberg (Mesa). Tijdens de Spaanse inquisitie is dit indiaanse dorp ingenomen door de Spanjaarden en is de Acoma indianen het katholieke geloof opgedrongen. Inmiddels zoveel eeuwen later volgen ze zowel hun eigen oude geloof en tradities, als het katholieke geloof en vinden dat dat prima naast elkaar gaat.

Het leven in Acoma zelf is eigenlijk al eeuwen onveranderd en er is dan ook geen water en electriciteit in het dorp. Om foto's te maken in het reservaat hebben we een vergunning nodig en in de kerk en op de begraafplaats mag helemaal niet gefotografeerd worden.

Ondanks het feit dat we met een bus naar het dorp zelf zijn gebracht, besluiten we te voet af te dalen. Dit brengt ons langs en door diepe rotsformaties. Daarna nog een klein wandelingetje door de woestijn en we zijn weer bij de parkeerplaats. Een super ervaring.

In de avond eten we wat in Albuquerque Old Town waar we 2 stellen treffen (uit engeland) die we de hele week al langs de 66 tegenkomen. Het lijkt wel een Reunie.

Morgen een lange tocht door afgelegen woestijnwegen richting Monument Valley. We zijn erg benieuwd en kunnen ons haast niet voorstellen dat het nog mooier wordt.....Het schijnt van wel.....

• 13 Juni 2011 - 07:37

Hans En Joke:

Goedemorgen, weer een erg mooi verhaal. Maak het niet te spannend vandaag in de 'desert'.
    Tot later
    Liefs

• 13 Juni 2011 - 17:31

Ina:

Zo te zien is het weer genieten voor jullie.

Voor mij ook elke dag, weer.

groetjes,

Ina