In de voetsporen van John Wayne - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu In de voetsporen van John Wayne - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

In de voetsporen van John Wayne

Door: NicoCharissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

13 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Er staat vandaag een flinke rit op het programma dus ruim voor 7.00 laten we Albuquerque al achter ons.

Via de oude 66 rijden we naar Gallup waar we nog even stoppen voor wat highlights van deze historische route, waaronder het beroemde "El Rancho" hotel.

Ondanks dat de tank nog driekwart vol is op het moment dat we Gallup bereiken, gooien we hem toch nog even vol. We gaan namelijk van de I-40 / route 66 af en zullen hele stukken door de woestijn rijden zonder dat we tankstations tegenkomen.

Op een van de binnenwegen komen we langs de Hubble Tradingpost. Een plek waar men vroeger op route nieuwe voorraden insloeg en handel dreef met de Indianen. We zitten dan inmiddels ook midden in Navajo country.

Hierna rijden we uren door de woestijn en telkens als we denken dat moeder natuur ons niet nog een keer kan verrassen, flikt ze het toch weer. Steeds hebben we het gevoel dat we door een filmset rijden.

Het absolute hoogtepunt is toch wel Monument Valley zelf. De eerste aanblik van de mittens (deze op zich staande tafelbergen) is magisch.

Nog voordat we onze hotelkamer betrekken lopen we langs de rim op door de woestijn. Een wandeling van slechts een halve mijl maar stoffig en heet. De waterflessen worden haast niet meer gesloten. Ondanks dat heeft Charissa helemaal de natuurfotografie ontdekt en rent met camera van de ene naar de andere hagedis.

Stoffig en oververhit komen we in onze hotelkamer met, zoals de titel van het hotel (the view) al aangeeft, uitzicht over de vallei. Werkelijk schitterend. Hier installeren we ons na het eten voor een super zonsondergang. Het licht van de ondergaande zon versterkt de rode kleur van de mittens.

Na het ondergaan van de zon projecteert men de film "The Searchers" (een western opgenomen in deze vallei...met John Wayne) op een van de zijgevels van het hotel. Enorm sfeerverhogend.

Wat een contrasten in deze reis...de drukte van steden zoals New York en Chicago en dan woesternijen zoals dit...........

• 14 Juni 2011 - 05:18

Joop En Mieke:

Lieve vakantiegangers,

Geweldige mooie plaatjes van Monument Valley. ZIet er echt uit als in een film met jullie beide in
    de hoodrol :-)
    Hotel is ook niet verkeerd zo te zien, kijken alweer uit naar jullie volgende belevenissen.

Liefs van Joop en Mieke.

• 14 Juni 2011 - 06:57

Hanneke:

Het is wel weer geweldig wat jullie allemaal mee maken.
    Het is erg leuk om dit allemaal te lezen, ik geniet met jullie mee.
    Geniet maar lekker van dit alles.
    Liefs van je mams.

• 14 Juni 2011 - 07:07

Hans En Joke:

Wauw....super dat Monument Valley en Charissa pas maar op.....natuurfotografie werkt verslavend.
    Liefs
    Hans en Joke

• 14 Juni 2011 - 08:30

Hesli:

mooie plaatjes Nico en Charissa! Vooral de foto van vandaag DSC07764, kicken!

Elke dag gaan door jullie weer even de gedachten naar dat mooie Amerika.

vette roadtrip hoor!

• 15 Juni 2011 - 13:52

Mar & Jacq:

Jeetje wat een tocht zeg. Het ziet er uit alsof jullie de enigen nog op aarde zijn. Best bizar.
    Maar wel heel gaaf om dat allemaal mee te maken en op de gevoelige plaat vast te leggen.
    Leuk geschreven dit ook weer. Zien Charis al lopen achter de hagedissen aan hahahaha.
    Geniet er nog even van want...... time flies!!
    groetjes,
    Marjoleine en Jacqueline