Man Woman Wild - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Man Woman Wild - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Man Woman Wild

Door: Nico&Charissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

12 Mei 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar zijn we weer. Na een pittige avond/nacht met stortbuien, onweer, rukwinden, stroomuitval en omvallende woudreuzen met als resultaat GEEN internet, alsnog het verhaal van onze zaterdag 12 mei.

Na een continentaal ontbijt lopen we naar de mini market om (veel) water en energierijke snacks te halen. Zo dadelijk gaan we namelijk een junglewandeling maken.

In ons hutje bereiden we onszelf voor. Broekspijpen dicht met elastieken. 2 lagen sokken tegen de bloedzuigers, EHBO-kit, enz. Om 10.30 uur stappen we aan de achterkant van het resort, de vrije jungle in.

De eerste par honderd meter lopen we nog over vlonders maar als we het meest toeristische punt zijn gepasseerd lopen we meteen in de glibberige klei. Direct al zien we een bord ‘’beyond this point you should engage a guide’’. Lekker dan, daar is het nu te laat voor. We besluiten het risico te nemen en gaan toch door. We spreken met elkaar af dat we omkeren als we op de helft van onze watervoorraad zijn,we niet voor 15.00 uur de route hebben afgelegd (i.v.m. invallende duisternis rond 19.00 uur) of als de begroeing zo dicht is dat een eventueel pas niet meer herkenbaar is.

Het terrein is best heftig. Veel klimmen en dalen, gladde glibberige klei op smalle paden met afgrond, beekje, dikke omgevallen woudreuzen en boomwortels tot een meter hoog. Dit alles zorgt toch wel voor een behoorlijk fysieke inspanning. Gecombineerd met de hoge temperatuur en de hoge luchtvochtigheid, zijn we al gauw kletsnat van het zweet.

Verkoeling zoeken we af en toe in de beekjes die we regelmatig oversteken. Toch kunnen deze beekjes niet voor genoeg verkoeling zorgen en zijn we uiteindelijk voor het beindigen van de route op de helft van onze drinkwatervoorraad. Het water uit de beekjes drinken we liever niet.

Omdat niet duidelijk is hoeveel van de roue nog voor ons ligt en we dus op de helft van onze watervoorraad zijn, besluiten we terug te keren.Voordat we omkeren eten en rusten we nog even wat. Wel op een grote boomstam met de voetjes van de vloer want als je ergens stilstaat, komen de bloedzuigers meteen van alle kanten aangeschuifeld. Eentje haalt het net tot onze schoenen maar wordt tijdig ontdekt.

De terugweg is nog een behoorlijk opgave en merken dat we heel wat energie verbruikt hebben.Uiteindelijk strompelen we dan ook afgepeigerd het resort binnen. De drijfnatte kleren worden uitgegooid en we duiken onder een koude douche. De afspraak m.b.t. de watervoorraad is een goede geweest.

Als we iets later bezig zijn onze spullen te wassen en de schoenen re reinigen zien we ineens een groepje wilde zwijnen lopen. We pakken de camera en besluiten er naartoe te lopen om wat plaatjes te schieten. Nadat we dat gedaan hebben, valt er ineens een groep apen (langstaart Makaken) uit de boom en begint zich te goed aan de bloemen op de grond. En alsof dat nog niet genoeg wat loopt er ook nog eens een Samba hert voorbij. Leuk foto uurtje.

Nadat we gegeten hebben in één van de drijvende restaurants aan de overkant van de rivier, barst er net als we de internetvoorziening willen gebruiken een behoorlijk noodweer los. De stroom valt uit en in het pikkedonker (het is dan super donker zonder lichtvervuiling) horen we met wild geraas en gekraak een gigantische woudreus omvallen. Zelf schuilen we bij de hut van de boswachter. Enorme takken donderen naar beneden. De buien zijn hier heftig maar gelukkig wel kort. Het verhaaltje van vandaag zal even moeten wachten.

• 13 Mei 2012 - 08:47

Joke:

Pffffff......juist besluit om terug te gaan......heftig hoor......!!
    Knuf, knuf!!