Laid back - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Laid back - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Laid back

Door: Nico&Charissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

19 Mei 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

We gaan compleet mee in de enorm relaxte sfeer van dit eiland. Na een lekker lang ontbijt in het restaurant op het strand, besluiten we ons op te geven voor een snorkeltripje.

We schrijven ons in en op exact 10.00 worden we opgehaald door de gids in het kleine bootje. Hij zal ons naar 4 locaties brengen die de moeite waard zijn.

Op de eerste 3 locaties zien we veel mooie en bijzonder dingen. Een enorme diversiteit aan tropische vissoorten (o.a. grote Napoleonvissen en tal van “Nemo’s), groen, blauw en zwart koraal en bergen zeekomkommers (wat overigens een dier is en geen plaatselijke groente).

Het vierde en laatse punt waar ze zullen snorkelen maakt ons, ondanks dat ons is verzekerd dat het veilig is, toch wel zenuwachtig. Het punt wordt namelijk “ sharkspoint” genoemd. Jullie hoeven denk ik niet te raden waarom.

Als we daar in het water liggen en enigszins gespannen rondsnorkelen, wordt er regelmatig door andere snorkelaars “Shark!!! Shark!!!” geroepen. Telkens als wij dan op die locatie arriveren is het beest alweer weg.

Enigszins gefrustreerd besluiten we dan ook om wat dichter bij onze gids te blijven. En…met succes deze keer. De gids begint ineens driftig te wijzen en geeft ons een zet in de goede richting. Inderdaad voor ons zwemt een zwartpunt rifhaai van ongeveer 1,5 meter. Echter duurt het opstarten van de camera en het afdrukken (het digitale ding heeft wat bedenktijd nodig) zo lang, dat de haai zich inmiddels van ons heeft afgedraaid en met 3 ferme klappen van zijn staart, razendsnel in de duisternis verdwijnt. Helaas geen foto maar op dat moment maakt het ons helemaal niets uit. Het feit dat we zo dicht bij een wilde haai hebben gezwommen maakt ons euforisch. Hij was dan slechts anderhalve meter maar we zijn dan ook nog maar beginners.

Na alle opwinding vlijen we ons nagenietend met een boek neer op een van de strandbedden. Zo brengen we de rest van de dag door. Af en toe nog even nagenietend van ons snorkelavontuur.

• 19 Mei 2012 - 14:34

Joke:

Jammerrrrrrrrrrrrrr.....van die haai, maar ik geloof jullie op je woord. Lekker relaxen daar!!!!

• 19 Mei 2012 - 15:25

Hong Kong :

Wat een mooie trip maken jullie!! We genieten met jullie mee! Ons hippie eiland is ook fijn. Miles is adorable en zegt Joop en oma! Heeft onze harten compleet gestolen. Geniet maar lekker van alles, we kijken uit naar de vele mooie foto's ! Veel liefs van Joop Mieke David Venven Miles. X

• 19 Mei 2012 - 15:26

Hong Kong :

• 19 Mei 2012 - 15:33

Hong Kong Family :

• 19 Mei 2012 - 16:09

Hong Kong Family:

Sorry voor 3 x bericht. Mozeskriebelinternetverbinding hier.

• 19 Mei 2012 - 17:33

Hanneke:

spannend hoor dat je dat allemaal durft, ik zou het niet durven maar dat weet je wel he.
    jullie maken een hoop mee, leuk hoor.
    ik geniet met jullie mee.

gr.

• 21 Mei 2012 - 05:53

Peter:

Hey, passen jullie op daar !! Anders is er wéér een vacature bij PPP.
    En Nico, mocht er wel wat gebeuren en Charissa overblijven, hoef je je geen zorgen te maken hé.
    Wij "zorgen" wel voor haar, dat weet je he.