Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: Nico&Charissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

25 Mei 2012 | Maleisië, Kuala Terengganu

Inmiddels vanuit een zonovergoten Ede ons laatste verslag. Nogmaals iedereen bedankt voor de interesse en de leuke berichtjes.

Nadat we voor het laatst met uitzicht op zee hebben ontbeten worden we om 11.15 opgepikt door een watertaxi. Deze brengt ons weer naar de pier van Kuala Terengganu op het vaste land.

Als we van de pier afstappen staat de chauffeur die ons de voorgaande dagen al naar diverse locaties bracht alweer op ons te wachten.

Omdat we redelijk vroeg zijn voor onze binnenlandse vlucht naar Kuala Lumpur, besluiten we nog wat rond te kijken.

Omdat we nog steeds in een moslimprovincie zitten en we sinds onze aankomst in Maleisië toch wel onze vooroordelen enigszins hebben losgelaten, besluiten we dan ook enkele moskeeën te bewonderen. Er staan hier een aantal exemplaren die echt prachtig zijn.
Eentje, de kristallen moskee, besluiten we zelfs binnen te gaan.

Of je nou achter het geloof staat of niet, we hebben er wel respect voor. Dus ook het feit dat Charissa met hoofddoek en lang gewaad naar binnen moet, accepteren we. En zeg nou zelf...het staat echt niet slecht. Misschien ook niets voor in Nederland??

Uiteindelijk brengt de chauffeur ons naar het vliegveld, nemen we afscheid en geven hem een behoorlijke fooi (naar Maleisische begrippen dan).

Op het vliegveld eten we wat en met enige vertraging vertrekt onze vlucht naar Kuala Lumpur. Binnen 50 minuten staan we weer aan de grond op het vliegveld van de Maleisische hoofdstad.

Hier moeten we ons nog zo'n 6 uur zien te vermaken voordat onze vlucht naar Amsterdam vertrekt.

Verbazingwekkend genoeg vliegt de tijd voorbij. We kopen nog wat souvenirs, internetten wat (alhoewel ongelofelijk traag), eten en drinken koffie.

Om precies 23.55 vertrekt onze vlucht. Ook deze vlucht gaat redelijk soepel omdat we ook redelijk kunnen slapen en 2 films kijken. Twaalf uur en een kwartier later landen we op Schiphol.

Het is inmiddels 6.10 uur plaatselijke tijd en als we onze rugzakken hebben opgepikt staat Charissa's broer Ronald ons al op te wachten.

Om 8.30 zijn we weer in Ede en mag Charissa zich op gaan maken voor een vrijgezellen feestje. een behoorlijke opgave na zo'n vlucht.
Gelukkig is het een lang weekend en kan ze daarna nog een paar dagen bijkomen. Charissa mag dinsdag weer aan de slag. Nico doet het iets rustiger aan en brengt de hele week nog thuis door. Geen straf met het inmiddels goede weer in Nederland.

• 28 Mei 2012 - 08:38

Joke:

Toch prachtig om dit mee te maken en het staat je ook nog eens goed!!!

• 28 Mei 2012 - 09:04

Peter En Astrid:

bedankt dat we weer met jullie mee mochten op reis, wij vonden het voor herhaling vatbaar, dus geef maar weer een seintje als jullie weer gaan ,dan pakken wij onze "koffer" ook weer in.