Karstgebergtes en bamboevlot - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Karstgebergtes en bamboevlot - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Karstgebergtes en bamboevlot

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

07 Juni 2013 | China, Yangshuo

Vanmorgen als we buiten komen zien we pas in wat voor een prachtige omgeving we zijn beland. Vanaf ons binnenplaatsje waar we ontbijten hebben we al een prachtig uitzicht op het omringende karstgebergte.
Rond 9.00 uur zitten we dan ook alweer op de fiets om de omgeving te gaan verkennen.

Via de rijstvelden komen we al gauw terecht bij de Li rivier. Hier stappen we op een bamboevlot voor een tocht van 2 uur. Achterop staat de schipper, een soort versimpelde gondelier met een bamboestok. De tocht op de rivier door dit karstgebergte is sprookjesachtig en adembenemend. Even komt het " Monument Valley gevoel " bij ons weer boven. Voor onze gondelier is het echter hard werken ( al wordt hij af en toe een beetje geholpen door de kleine watervalletjes waar we van afglijden) met twee van die zware westerlingen op zijn vlot. Halverwege besluiten we hem dan ook te belonen en drinken we samen een biertje op een van de drijvende barretjes op de rivier.

Weer op de vaste wal gaan we op de fiets door naar " moon hill ", een gat in een heuvel door erosie uitgesleten die als een soort maan boven het landschap uittorent. We maken niet allen een foto beneden maar willen ook naar boven voor het mooie uitzicht. Eerst eten we nog even een vers gevangen vis uit de Li rivier ( vraag niet welke vis..we gokken op meerval want die komt hier nogal veel voor).

Na de lunch gaat we met nieuwe energie naar boven. Het pad door het bamboewoud naar boven telt 800 treden ( zegt men). Dat hebben we geweten. Zowel de temperatuur en de luchtvochtigheid is hoog en druipend van het zweet komen we dan ook boven aan. Geen vezel van ons shirt is nog droog.
Onze beloning is dan ook groot want het uitzicht is geniaal.

Met een iets andere route fietsen we weer terug naar het hotel en steken zelfs de rivier zonder brug over. In een ondiep gedeelte steken we met de fiets aan de hand een watervalletje over. Natte voeten gegarandeerd.

Terug in het hotel besluiten we al het zweet van ons af te spoelen met een heerlijke duik in het zwembad. Ook vanuit het zwembad is het uitzicht super. En we voelen ons voor het eerst wel een beetje decadént. Wij zwemmen met het mooie uitzicht....en in dat zelfde uitzicht staan de arbeiders in de rijstvelden te ploeteren in de hitte....soms voelt zo'n reis een beetje dubbel....

• 07 Juni 2013 - 18:18

Joke:

Wat een boeiend verslag weer.......wat een bijzonder land en wat weten we er eigenlijk weinig vanaf. (Ik althans).

• 07 Juni 2013 - 18:30

Rita Morsink.:

Wat leuk weer te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Heel veel plezier nog.
    Rita

• 07 Juni 2013 - 18:58

Joke:

Man....wat is het mooi daar!!!!

• 07 Juni 2013 - 20:35

Hanneke:

heel mooi daar, en weer een heel mooi verhaal van jou Nico.
    leuk om dit allemaal weer te lezen, heel leuk.
    slaap lekker en weer tot morgen.

• 08 Juni 2013 - 21:54

Peter:

Prachtige omgeving! Mooie foto's weer; we genieten helemaal mee.