Paradijselijk Parenthian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu Paradijselijk Parenthian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nico & Charissa - WaarBenJij.nu

Paradijselijk Parenthian

Door: Nico&Charissa

Blijf op de hoogte en volg Nico & Charissa

18 Mei 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag na het uitchecken en het pakken van onze spullen stappen we met gemengde gevoelens in de auto. De Kampong heeft ons hart gestolen.

Voordat we Kota Bharu verlaten, willen we eerst nog even op bezoek bij een Thaise tempel. We zitten nu tenslotte ook aan de Thaise grens. Daar aangekomen zijn we diep onder de indruk van de mooie tempels en de gigantische boeda. We besluiten om niet te lang te blijven hangen omdat Kuala Besut nog een stukje rijden is en we de boot – die ons naar de Perhentian Islands gaat brengen - niet willen missen.

Aangekomen in Kuala Besut leveren we onze auto in en melden we ons bij het vaste land kantoor van het Tuna Bay resort. We registreren ons voor de overtocht en doordat we vroeger dan gepland zijn gearriveerd kunnen we een uur eerder met de boot mee, dat uurtje pakken we toch weer mee!

De overtocht is fenomenaal. In de verte zien we de Perhentian Islands al liggen. Met de wind in onze haren genieten we van het uitzicht en van het heerlijke weer. Na 45 minuten arriveren we op het eiland, onze mond valt open, we kijken elkaar aan en kunnen een grote glimlach niet onderdrukken.

We checken ons in bij de receptie en de medewerker begeleidt ons naar het huisje. We installeren ons en kleden ons snel om. We kunnen niet wachten om de zee in te springen. Maar voordat we dan doen regelen we nog even snel een duikbril en snorkel bij de receptie. Eenmaal in het water zijn we verbaasd over de grote hoeveelheid koraal en tropische vissen. Onder andere ‘Nemo’ (clownvisje) wordt met onze nieuwe onderwatercamera gefilmd.

Tijdens het opdrogen genieten van de mooie zonspondergang en we besluiten om een heerlijke Red Snapper op een bananenblad te eten.

Morgen echt snorkelen op zoek naar haaien….

• 18 Mei 2012 - 14:23

Joke:

Doe effe normaal met die haaien.......Zal best gigamooi zijn daar......geen gekke dingen doen hoor!!!
    Knuf knuf!!!

• 18 Mei 2012 - 15:24

Hanneke:

Het is hier ook weer heel mooi en geweldig he.
    Jullie kijken je ogen uit natuurlijk, leuk hoor.

gr.

• 18 Mei 2012 - 15:34

Ronald:

het ziet allemaal mooi uit .de wekken gaan ook al weer snel voor bij jullie
    zitten al in je tweede week dat gaat echt snel en jullie maak veel mee echt leuk voor jullie .
    gr ronald .xx

• 18 Mei 2012 - 17:47

Aranka:

Wat een geweldige foto`s zeg, nou die vakantie kan vast niet meer stuk.
    ben echt jaloers op jullie, geniet er nog maar lekker van en ik zal jullie verslagen lekker blijven lezen.
    gr Aranka

• 18 Mei 2012 - 19:03

Peter:

Geweldig; jullie zijn in het paradijs aangekomen !!